نكت ضحك موت حاول تمسك نفسك


نكت ضحك

النكتة هي عبارة عن محاكاة لشئ طريف احيانا تكون حقيقية لمواقف حدثت بالفعل والأخري من مخيلة المؤلف او بعضها ممزوج بين الحقيقة والخيال والأخري عبارة عن سخرية من الحقيقة والواقع الذي نعيش فيه ، فمن فوائد النكت انها تجعل الانسان سعيد حتي لو للحظات قليلة ، تجعل العقل مرتاح البال ايضا حتي لو لدقائق قليلة والكثير من الإيجابيات الكثيرة للنكت التي تغير الأحوال وتلطف الجوا كثيراً ولكن حذاري ان تجعل من تلك النكت سخرية من الأخرين لأن ذالك سيكون شئ عنصري ويسبب الكره فيجب ان نجعل من تلك النكت شئ طريف فهي ليس اكثر او اقل سنعرض عليكم الأن النكت نتمني ان تنال اعجابكم.

 واحد متضايق بسبب تأخر الراتب..
فخلعت زوجتة خاتمها وقالت: بيعه وتصرف ياحبيبي ..
فبكى وبكى وبكى حتى ابتلت لحيته فقالت :لاتبكي فأنت اشتريته لي..
فقال لها : هذا الخاتم مش ذهب.
واحد يقول لزوجته : من حق المراة ان ترفض الإنجاب
لتحافظ على جمالها!
ردت عليه زوجته : ياريت امك حافظت ع جمالها.


حرامي دخل بيت لقى واحده ست ربطها بحبل وحط سكينة على رقبتها..
قال للرجل الي كان معها اجمعلي كل الصيغة والفلوس الموجوده,
الراجل قاله خد كل الي انت عايزه بس فك الحبل واتركها..
الحرامي عنيه غرغرة من الدموع وقاله انت باين عليك بتحب زوجتك كتير..
الراجل قالو لاوالله.. بس زوجتي حتوصل ع البيت بعد ربع ساعه. 

نكت ضحك

نكت ضحك
مدرس انجليزي بيقول لطالب لو عايز تقول لواحد تعالا هنا بالانجليزي حتقولو إيه ؟ قالو حقوله : كام هير ، قالو طب لو عايز تقولو يرجع تاني حتقولو إيه ؟؟ قالو : الف من الناحية التانية واقولو : كام هير.

مره واحد فشار قوى بيقول لصاحبه انا كنت ماشى فى الصحرا طلع عليا اسد نطيت في البحر،صاحبه قاله بحر ايه بس اللي فى الصحره، قال لا انا قلت لقيت ابو الهول اتشعلقت فى رقبته، صاحبه قاله وايه اللي جاب ابو الهول في الصحرا، فقال وانا ماشى فى الصحرا طلع عليا اسد أكلنى.. ارتحت
مره واحد سرق فرخه وراح عند البحر نضفها وكلها جه الضابط وقاله انت سرقت الفرخه قاله لا يا باشا قاله الضابط والريش ده؟ قاله دى نزلت تستحمى و قالتلى اخلى بالى من الهدوم

حان موعد اختبار المجانين فرسم الدكتور باب مقفول على الحائط واحد ركله والاخر بطحه وضحك الاخير فظن الدكتور أنه شفى فسألة عما يضحكه فقال له المجنون:المفتاح فى جيب
مرة واحد بخيل جدا خبط فى حيطة اتعور جامد اوى و قعد ينزف شافه .. واحد عسكرى قال له : اشوفلك دكتور قال له لا شوفلى حد يشترى الدم اللى نازل ده

اسد ونمر وثعلب وفار تايهين فى الغابة النمر قال : جعنا يا جماعة رد الثعلب وقال : ايه رأيكو ناكل اضعف واحد فينا رد الفار وقال : اقسم بالله اللى هيقرب من الاسد هفشخه.

 لاثة مساطيل قاعدين في سهرة
الأول : ‏أنا عندي فلوس أشتري بيها أمريكا الشمالية
الثاني : ‏وأنا عندي فلوس أشتري بيها أمريكا الشمالية و الجنوبية
الثالث : ‏و مين قالكم إني راح أبيع

واحد قابل واحد بيجرى فى الشارع فسالة بتجرى لية قالة حماتى اشتريت لها نصف كيلو سمك اكلته نىء اصيبت بشلل نصفى فقاله رايح تجيب لها الدكتور قاله لا انا رايح اجيب لها النصف كيلو الثانى

مره واحد احول سالوه:ايه هى امنيتك في الحياة؟ قال اشوف واحد ماشى لوحده.

واحد سكران اتصل على مطعم قاله عندكم عشاء رد عامل المطعم ايوه رد السكران ليش ما عزمتوني.

مرة واحد راح ينتحر لقاه واحد قاله رايح فين قاله رايح انتحر قاله ليه مالها الحياة بتجنن قاله سيبنى خلاص زهقت قاله إيه الظرف الي معاك دا قاله زواده قاله ليه قلو عايزنى يعنى اموت من الجوع​

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

MODAKRATI تصميم بلوجرام © 2014

يتم التشغيل بواسطة Blogger.